VÝVOJÁŘ: Crystal Dynamics, Eidos Montréal (multiplayer) | VYDAVATEL: Square Enix | RATING: Mature | DATUM VYDÁNÍ: 05/03/2013 | VYŠLO NA: PC, PlayStation 3, XBOX 360, Mac, Linux, jako Definitive Edition PlayStation 4, XBOX One  | LAŘIN HLAS: Camilla Luddington | KAPITOL: 23 | COLLECTIBLES: 169

REBOOT

Tomb Raider je první díl nově restartované série hry Tomb Raider. Vyvinulo ho americké studio Crystal Dynamics, vydalo ji Square Enix v březnu 2013. Hra je v tomto bodě restartem celé série s mnoha změnami, proto tvůrci zvvolili čistě náev TOMB RAIDER. Jinak je hra nazývána také Reboot nebo Tomb Raider (2013) pro odlišení od prvního dílu.

Příběh Tomb Raider

Ve svých 21 letech čerstvě vystudovaná Lara Croft je celá nadšená do získání uznání celého světa – a snad i dosažení věhlasu srovnatelného s dávnou slávou  jejích rodičů, především badatele a archeologa, již zesnulého a nyní opovrhovaného lorda Crofta. Proto na začátku hry Tomb Raider vstoupí na palubu záchranné lodi Endurance kapitána Conrada Rotha, otcova přítele, který je po jeho smrti jejím rádcem a mentorem, bývalého člena královského námořního komanda, který je známý tím, že pro peníze je ochotný jít za hranici zákona. Ten na své lodi vyplouvá s mnoha dalšími Lařinými pčáteli na archeologickou výpravu, kde Lara nesmí chybět. Všichni společně vyplouvají pátrat po ztracených relikviích blízko pobřeží Japonska. Od tohoto dobrodružství si Lara slibovala konec nezkušené mladice a začátek kariéry s objevem, který změní historii.

Dřív ale, než dorazí k ostrovu, zkříží lodi trasu masivní bouře, která ji zlomí na dvě půlky, a Lara se nepřipravená a opuštěná na moři ztrácí v temnotě. Místo hledání respektu a slávy bude Lara Croft hledat v Tomb Raider hranice lidských možností. A velmi smrtelná Croft musí vydržet emocionální i fyzické trauma, aby přežila.

Inovace v Tomb Raider

Autoři s rebootem v podobě Tomb Raider uvedli mnoho změn. Ve hře se objevují realisticky vypadající brutální smrti, zaměřování nepřátel již není automatické, celý ostrov působí realisticky a volně. Lara Croft při tom ve hře nebude pouze prožívat své neštěstí emocionálně, ale během celé hry vyloženě „vyroste“ v silného přeživšího se vším všudy. Ostrov je protkán sítí táborů, kde Lara za nasbírané zkušenostní body a materiál získává nové dovednosti a vylepšuje si nalezený arzenál, odkrývá historii a tajemství ostrova díky mnoha zanechaným dokumentům a relikviím a podobně. Ve hře se poprvé v historii hlavní série objevuje multiplayer.

SEKCE STRÁNKY DOČASNĚ UZAMČENA